Fredagen den andra Juli 2021 slutade samtliga kassaterminaler i Coops butiker att fungera till följd av en virusattack. Efter bara några dagar hade Coop en ny teknisk lösning baserad på kundernas mobiltelefoner.

I veckans avsnitt möter vi Amer Mohammed, programmerare och entreprenör, som på senare år har hjälpt stora företag som Coop och Stena Line att ta steget mot att använda AI och digital teknologi på riktigt.

Vi får bland annat höra hur Amer hjälpte Coop att hantera attacken som slog ut kassasystemet, varför kundupplevelse trumfar teknologi och på vilket sätt NFT’s kommer att vara en del av våra liv i framtiden.

Höjdpunkter i veckans avsnitt:
00:55 Vem är Amer och vad gör han?
11:02 Tiden på Stena Line
20:38 Hur påverkade AI och data Stena Line’s verksamhet?
28:26 Upplevelse eller teknik – vilket är viktigast?
35:25 När Coops kassasystem kraschade
41:50 Vad händer just nu inom Web3 och NFT-teknologin?

Vill du veta mer om Amer och hans arbete? Kontakta honom via LinkedIn.
Intervjun med Stena Line

Redigering, mix och master av https://littlecabincreatives.com

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.