Kristian Hamberger är logistikchef på Mat.se. Ola Åstradsson från företaget Brandspot är ansvarig för planeringen av de olika stoppen på Volvo Ocean Race. Båda kämpar med logistikutmaningar i system som inte följer reglerna. Kristian behöver hantera ständiga förändringar och extremt tuffa kundkrav som behöver uppfyllas inom loppet av timmar. Ola arbetar i treårscykler med ofantligt komplexa och kostsamma event där oförutsedda händelser sker hela tiden.

Avsnittet är ett experiment – inspelat inför publik på mässan Logistik 2016 i Stockholm den 21/9 2016.

Vi spelade även in en 360-timelapse så att du kan se hur det såg ut på plats:

Länkar:
Ola på LinkedIn
Mat.se
Brandspot
Volvo Ocean Race
Logistikmässan

Film om Amazons lager som omnämns i avsnittet:

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.Required fields are marked *

Logistikpodden CC-BY 2017